Mide ekşimesini nasıl önleriz?


  • Sırtınızın altına bir veya iki yastık koyun veya yatakta vücudunuzun üst kısmını yükseltmek için fazladan minder kullanın. Yeterli olmazsa yatağın altına konan tahtalarla baş kısmını 10 cm kadar kaldırın. Sol tarafınıza dönerek uyumak da sindirime yardımcı olur. 
  • Geceleri reflüyü azaltmak için akşam yemeğini daha erken bir saatte yiyin. Porsiyonlarınıza dikkat edip onları küçük tutun. İştahınız bastırılana kadar yiyin, mideniz dolana kadar değil.  Geç yemek yendiğinde yiyecekler midenizin üstündeki kapakçığa baskı yaparlar, oysa bu kapakçığın var olma nedeni onların yemek borusuna gitmelerini önlemektir. Bu yüzden yatağa gitmeden en az 2 veya 3 saat önce midenize sindirim vakti tanıyın. Akşam yemeklerini daha erkene alın ve geceleri yemeyin. Çikolatalı Tatlılardan ve Kahveden Uzak Durun Akşam yemeği sonrasının bu iki ziyafeti bazı insanlarda mide ekşimesini tetiklemektedir. Akşam yemeğinde uzak durmanız gereken diğer yaygın tetikleyiciler, narenciye ürünler, soğanlar, karbonatlı içecekler ve yağlı, baharatlı yemeklerdir. Kızartılmış başlangıçlar yerine, haşlanmış başlangıçlar deneyin. 
  • Geceleri sık yaşanan mide ekşimesi yemek borusu çeperinin ciddi bir biçimde hasar görmesine, yani Barrett özafagusa neden olabilir. Ayrıca aman dikkat! Kalp krizi belirtileri mide ekşimesine benzerler. Eğer ani ağrı, göğüste darlık ve baskı gibi problemleriniz varsa, vakit kaybetmeden tıbbi yardım alın.
  • Yatağınızın yanında, kolayca uzanabileceğiniz yerde bir bardak veya bir şişe su olsun. Fakat kabarcıklı, karbonatlı sulardan uzak durun, çünkü bunlar geğirmeye ve mide ekşimesine neden olur. 
  • Yemek sonrası nane şekerinden uzak durun. Akşam yemeğinden sonra bir nane şekerinin serinletici etkisi vardır. Fakat birçok insan nane şekeri yemenin mide ekşimesine neden olduğunu görmüştür. Araştırmalar nanenin midenizin üst kısmından bulanan kapakçığı gevşettiğini ve yiyeceklerin yemek borusuna geri akma riskini arttırdığını bulgulamıştır. Güven içinde olmak için nane şekerine hayır deyin. 
  • Bol pijamalar giyin.  Geceleri dar pijamalar giymek karnınıza baskı yapar ve mide ekşimesi riskini yükseltir. Pijamanın beli de gevşek olsun. 
  • Sakız çiğneyin.  Geceleri vücudunuz mide ekşimesini önleyecek salyaları daha az üretir. Çiğneme salya üretir, bu yüzden özellikle günün son öğününden önce ağzınıza bir sakız atın. Araştırmalar gösteriyor ki yemekten sonra 30 dakika naneli olmayan sakız çiğnemek reflü riskini ciddi bir biçimde azaltmaktadır. 
  • Geceleri çocukları yatağa koymak için kaldırırken veya çamaşırları yerden alırken, yani akşam işlerini yaparken dizlerinizi kırın. Bazı insanlarda öne doğru eğilmek reflüye neden olmaktadır. Özellikle geceleri mide ekşimesi yaşıyorsanız, bunu yapmak iki kere önem kazanmaktadır. 
  • H2 Blokerler denilen ilaçlar asit üretimini azaltır. Gece asit üretimini azaltmak için uyumadan önce bu ilaçlardan alabilirsiniz. Hem reçetesiz hem de reçeteli satılan H2 Blokerleri mide ekşimesi yaşayan insanların yarısında faydalı olmaktadır. Bu ilaçlardan çok farklı markalar bulabilirsiniz. Bazı ilaçlar H2 blokerlerle etkileşime girerler, bu yüzden doktorunuza ilaçlarınız hakkında bilgi verin.


kaynak:http://kadinvekadin.net

Yorumlar